عضو هیئت رئیسه و خزانه دار صنف صوت و تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی ، آلات موسیقی تهران،مشاور و فعال اقتصادی و بازرگانی ،استاد دانشگاه ، عضو و ناظر کمیسون آموزش صنفی ،مولف و مترجم کتب مدیریت , عضویت طلایی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور ، عضو رسمی مرکز داوری مشاورین املاک
برای اولین بار در تاریخ اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری،تلفن همراه و آلات موسیقی تهران ؛ این نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی تهران، یک رویداد منحصربفرد برای تمامی فعالین صنعت موسیقی است. در این نمایشگاه، شما میتوانید:1.دسترسی به جدیدترین تکنولوژیهای موسیقی و ادوات صوتی را داشته باشید.2.با تولیدکنندگان برجسته و متخصصان صنعت موسیقی در ارتباط باشید و از آخرین توسعهها و روندهای این صنعت مطلع شوید.3.نمایشهای زنده، کارگاهها و سخنرانیهای تخصصی از موسیقیدانان معروف را تجربه کنید. 4. فرصتی برای خرید محصولات با تخفیف و قیمت ویژه از فروشندگان معتبر داشته باشید. 5. فضایی برای تبادل نظر و شبکهسازی با همصنعتیان و علاقهمندان به موسیقی داشته باشید. این رویداد فرصتی عالی برای افرادی است که عاشق موسیقی هستند، به دنبال تکنولوژیهای جدید هستند یا در صنعت موسیقی مشغول به کار هستند. بنابراین، اگر شما فعال در حوزه موسیقی هستید،این نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای شما خواهد بود!
با احترام و قدردانی از حضور محترم جناب آقای مجتبی توانگر نماینده محترم تهران در جلسه هم اندیشی صنف فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران:
اعضای هیات مدیره و صنفی اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران، از حضور گرم و مشارکت شما در این جلسه دوستانه قدردانی و تشکر میکنیم. حضور شما به جهت حمایت از مسائل صنفی و تجاری بسیار ارزشمند بوده و نشاندهنده توجه شما به نیازها و مشکلات کسبوکارهای این اتحادیه با سابقه است.
در این جلسه، به بحث و گفتگو در خصوص مسائل حیاتی صنفی تلفن همراه پرداختیم و نیازمندیها و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت. همچنین، برای حفظ تنوع در بازار تجاری و پشتیبانی از فروشگاههای کسب و کار خرد توجه ویژهای به اعضا و رسته های فعال این اتحادیه شد.
یکی از نقاط مهم این جلسه، موضوع ریجستری آیفون بود که به آن پرداختیم. نیاز به تشکیل کارگروههای تخصصی و تهیه گزارشها برای ارائه به مجلس شورای اسلامی به عنوان راهکارهای تخصصی و تدوین سیاستها تأکید شد.
تقدیر و سپاس از شما به عنوان نماینده مجلس و همراهی شما در رسیدن به راهکارهای مؤثر برای مسائل صنفی تلفن همراه و کسب و کارهای خرد، گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت این حوزههاست. امیدواریم همکاری مثمر ثمر و موفقیتآمیزی باشد.
در جلسهای مهم در روز دوم آبانماه سال 1402، با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نماینده شهر تهران دکتر اکبری تالارپشتی و اعضاء اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران، به بحث و گفتگو پیرامون توسعه صنعت دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه پرداخته شد.
همچنین، حضورمعاون پارلمانی و حقوقی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، دکتر محمودی،نیزبه اهمیت این کفتگوها افزود.
در این نشست، معضلات صنفی در حوزه تلفن همراه و دستگاههای صوتی تصویری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. از جمله این معضلات میتوان به موضوع ریجستری دستگاههای آیفون ۱۴ و ۱۵ اشاره کرد که نیاز به توجه و تصمیمات مناسب دارد. همچنین، مسائل مرتبط با فروشگاههای زنجیرهای و تأثیرات آنها بر اقتصاد خرد و خرده فروشی مورد بررسی و بحث قرار گرفت
در طی این نشست، اهمیت حضور فعال اصناف در مراکز تصمیمگیری به شدت مورد تأکید قرار گرفت. دکتر اکبری تالارپشتی بیان کرد که اصناف و تجار باید در مراکز تصمیمگیری حضورخود را تقویت کنند و حتی نمایندههای خود را در این مراکز اعزام کنند. این اقدام باعث تأکید بر نقش اساسی اصناف و تجار در توسعه این صنایع و تداوم دیالوگ میان مردم و نمایندگان میشود.
در این نشست تاکید شد که توسعه دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه در تهران به همراهی تمامی عناصر مرتبط با این صنایع و تازهاندیشان در این حوزه امکانپذیر است و تعهد به این همکاری میان تمامی اراکین این مباحث از اهمیت زیادی برخوردار است.
ما امیدواریم که این گفتگوها و توافقات به توسعهی پایدار و ایجاد فرصتهای جدید در تهران انجامیده و از نتایج مثمر ثمری برخوردار شود.
موضوعات مشترک ومباحث تخصصی اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی،تصویری و تلفن همرا تهران با ریاست محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دکتر اکبری تالارپشتی و دکتر محمودی:
1. بررسی مشکلات و چالشهای موجود در صنایع صوتی، تصویری و تلفن همراه.
2. ارتقاء و توسعه این صنایع به منظور افزایش تولید، اشتغال و رقابتپذیری در بازارهای ملی و بینالمللی.
3. بررسی قوانین و مقررات مرتبط با این صنایع و ارائه پیشنهادات برای بهبود و بهینهسازی آنها.
4. تسهیل تعامل بین بخش دولتی و بخش خصوصی به منظور ایجاد یک محیط موثر برای توسعه این صنایع.
5. تعیین استراتژیها و راهکارهای افزایش توانمندی فروشندگان صوتی تصویری و تلفن همراه در مواجهه با چالشهای جدید، به ویژه در دنیای دیجیتال.
6. تعیین سیاقهای جدید برای همکاری و سرمایهگذاری در این صنایع.
7. تامین منافع مشتریان و تضمین کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط اعضای اتحادیه.
8. بررسی راهکارهای توسعه فناوریهای جدید در این صنایع و ارتقاء نقش این تکنولوژیها در توسعه اقتصاد کشور.
9. ارزیابی تأثیرات تحولات جهانی بر صنایع صوتی تصویری و تلفن همراه و تطبیق با تغییرات جدید در بازارهای بینالمللی.
10. پشتیبانی از ترویج صادرات محصولات و خدمات مرتبط با این صنایع به دیگر کشورها و جذب سرمایهگذاری خارجی.
11. تضمین حقوق کارگران و کارکنان این صنایع و ایجاد شرایط کاری مناسب.
12. ایجاد یک فرصت برای فرایند مشارکت عمومی و نقدهای سازنده از جانب اعضای اتحادیه در تصمیمگیریهای مرتبط با سیاستگذاری اقتصادی.
در پایان این گفتگوها، مقرر شد که تخصصیترین راهکارها و استراتژیهای مناسب جهت حل این معضلات بررسی و ارائه گردد. این اقدام به توسعه پایدار صنعت دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه و همچنین حفظ اقتصاد خرد و خرده فروشی در تهران کمک خواهد کرد.
بدون شک، فروشندگان تلفن همراه نقش بسیار مهمی در تکنولوژی و ارتباطات امروزی دارند:
"فروشندگان تلفن همراه به عنوان پیشوایان ارتباطات مدرن، پلی بین فناوری و جامعه هستند. آنها تنها دستگاه نمیفروشند، بلکه دنیایی از ارتباطات، اطلاعات و امکانات را به دست مشتریان میرسانند.
شغف و تعهد شما به مشتریان از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما نقشی مهم در اجرای رویاها و اهداف مشتریان دارید. هر تلفنی که به دست مشتریان میرسد، قدرتی جدید به آنها میدهد، یک وسیله برای ارتباط با دنیای خودشان. این احساسی ناب از ارتباط با مشتریان را فراموش نکنید.
با یک خنداندن، یک راهنمایی صحیح، و ایجاد تجربههای مثبت، شما میتوانید جوامع را بهبود دهید. برخوردی گرم، تعهد به ارتقاء فناوری و توجه به نیازهای مشتریان، موفقیت شما را تضمین میکند.
پس، به عنوان یک فروشنده تلفن همراه، به یاد داشته باشید که شما بیش از فروشنده تلفن هستید. شما پیشوایی هستید که به مشتریان این امکان را میدهید تا با دنیایشان در ارتباط باشند و رویاهایشان را به واقعیت تبدیل کنند.”
موفقیت در فروش تلفن همراه نه تنها نیاز به دانش فنی دارد، بلکه نیاز به ارتباط برقرار کردن با مشتریان و ایجاد ارتباطات قوی و انگیزشی است.
بطور اعم، فروش تلفن همراه یک زمینه پویایی است که نیاز به تلاش، تعهد و تکرار دارد.
در پایان تعدادی از نکات مهم در مورد موفقیت در فروش تلفن همراه را بیشتر توضیح میدهم:
1.شناخت محصولات: برای موفقیت در فروش تلفن همراه، باید محصولات و تکنولوژیهای مختلف را دقیقاً بشناسید. این به شما کمک میکند تا به مشتریان خود بهترین گزینهها را پیشنهاد دهید.
2.توجه به نیازهای مشتریان: مهمترین نکته در فروش، توجه به نیازهای و ترجیحات مشتریان است. به آنها گوش کنید، سوالاتی بپرسید و سعی کنید تا بهترین راهکار برای آنها پیدا کنید.
3.تجربه مشتری: ایجاد تجربه مشتری مثبت از جمله ارائه مشاوره کاربری، پشتیبانی پس از فروش و راهنماییهای ارتقاء فناوری مهم است. این موجب ایجاد ارتباطات دائمی با مشتریان میشود.
4.توانایی مذاکره: در مواردی قیمت و شرایط معامله قابل تغییر هستند. باید توانایی مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان را داشته باشید.
5.آگاهی از تغییرات بازار: بازار فناوری تغییرات سریعی دارد. باید به روز باشید و تغییرات را پیشبینی کنید تا بهترین تصمیمات را برای مشتریانتان بگیرید.
6.خلاقیت در تبلیغات: از روشهای خلاقانه برای تبلیغ و ترویج محصولات استفاده کنید تا مشتریان را جلب کنید.
7.اخلاق در کسب و کار: اخلاق در فروش بسیار مهم است. همیشه به صداقت و اصول اخلاقی پایبند باشید.
به طورخلاصه، فروش تلفن همراه نیاز به تجربه، تعهد و ارتباطات قوی دارد. با این نکات و اصول، میتوانید به موفقیت در این زمینه دست یابید و به مشتریانتان کمک کنید تا به فناوری بهتری دست پیدا کنند.
اتحادیهها در معرض صنایع و بازارهای مختلف نقش مهمی ایفا میکنند. در صورتی که اتحادیه فروشندگان تلفن همراه بدرستی تشکیل شده باشد و نقش حمایتی قوی داشته باشد، این اتحادیه میتواند تأثیر مثبتی بر صنعت داشته باشد. این نقشها شامل موارد زیر میشود:
1.نمایندگی و دفاع از منافع: اتحادیه میتواند نماینده فروشندگان تلفن همراه باشد و در مقابل اپراتورها، تولیدکنندگان، یا مقامات دولتی به دفاع از منافع آنها بپردازد. این شامل قوانین و مقررات صنعتی، مالیاتها، مسائل مرتبط با لایسنسها و مجوزها، و دیگر مسائل حقوقی و مالی میشود.
2.تبلیغات و ترویج صنعت: اتحادیه میتواند به تبلیغات و ترویج محصولات تلفن همراه و خدمات مرتبط کمک کند. این اقدامات ممکن است به افزایش آگاهی مردم از فناوریهای جدید و مزایای آنها کمک کند.
3.ترتیب و آموزش: اتحادیه میتواند برنامههای آموزشی برگزار کند تا فروشندگان بهروز باشند و توانمندیهای خود را افزایش دهند. این ممکن است شامل آموزشهای فنی، مهارتهای فروش، و مدیریت کسب و کار باشد.
4.ارتقاء استانداردها: اتحادیه میتواند به تعیین استانداردهای کیفیت و امنیت برای تلفنهای همراه و لوازم جانبی آنها کمک کند تا مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.
5.پژوهش و توسعه: اتحادیه میتواند به پشتیبانی از تحقیقات و توسعه فناوریهای جدید در صنعت فروش تلفن همراه بپردازد. این کمک میکند تا صنعت پیشرفت کرده و نوآوریهای جدید به بازار عرضه شود.
در کل، اتحادیه فروشندگان تلفن همراه میتواند به توسعه و بهبود این صنعت کمک کرده و مشتریان را در معاملات خرید، یاری دهد.
برخی از نقشها و فعالیتهایی که اتحادیه فروشندگان تلفن همراه میتواند در صنعت داشته باشد:
6.تعامل با تولیدکنندگان: اتحادیه میتواند به تعامل و همکاری با تولیدکنندگان تلفن همراه کمک کند. این ارتباطات میتوانند به بهبود تأمین محصولات، قیمتگذاری مناسبتر و بهبود کیفیت محصولات منجر شوند.
7.مدیریت امور مالی: اتحادیه میتواند به مدیریت امور مالی فروشندگان کمک کند. این شامل مذاکره در مورد شرایط مالی با اپراتورها و تولیدکنندگان، مدیریت موجودی و افزایش بهرهوری مالی میشود.
8.مشارکت در تحقیقات بازار: اتحادیه میتواند به تحلیل بازار و تحقیقات مرتبط با عادات مشتریان و روندهای بازار کمک کند. این اطلاعات میتوانند به فروشندگان کمک کنند تا استراتژیهای بهتری برای رشد کسبوکار ایجاد کنند.
9.تشویق به نوآوری: اتحادیه میتواند مسابقات و برنامههای تشویقی برای نوآوری و ایدهپردازی در صنعت برگزار کند. این کار میتواند به توسعه محصولات و خدمات جدید منجر شود.
10.مبارزه با تقلب: اتحادیه میتواند در مبارزه با کالاهای کپیبرداری شده، تقلبی و نقض حقوق مالکیت معنوی به مشتریان کمک کند و باعث افزایش اعتماد به محصولات اصلی میشود.
به طور کلی، اتحادیه فروشندگان تلفن همراه میتواند در بهبود کارکرد صنعت، معاملات کسبوکار و رضایت مشتریان نقش مهمی داشته باشد. این نهادها با اجتماع فروشندگان و شرکای صنعتی دیگر به منظور تقویت و توسعه این صنعت میتوانند به اهداف مشترکی دست یابند.
قسمتی از کتاب تخصصی -راهبردها و تاکتیک های اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران
تالیف دکتر محمد یونسی
عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران
دکترمحمدیونسی استاد دانشگاه وعضوهیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران:
بزرگترین معضل اصناف و کسبه، عدم آگاهی و اشراف به قوانین نظام صنفی و مالیاتی است چرا که در هنگام انتخاب رسته فعالیت در سامانه صدور مجوز کسب و کار بدون آگاهی از قوانین مالیاتی و اینتا کدها فعالیت خود را انتخاب و از این مرحله گذر میکنند حال آنکه یکی از مهمترین مراحل و دلیل بروز معضلات مالیاتی همین مرحله است
کسبه در گذشته از چندین اتحادیه در حوزهای فعالیتی همچون توزیعی -تولیدی -خدماتی مجوز کسب و کار دریافت میکردندحال انکه این موضوع موجب ایجاد پرونده مالیاتی متعدد در سامانه مالیات و بروز حساسیت محاسباتی در زمان رسیدگی میشود و اگر این عزیزان با اشراف به قوانین و دانش کافی با این موضوع روبه رو بودند هم در حوزه مالیاتی و هم در حوزه قانون نظام صنفی استوارتر به فعالیت خود ادامه و با معضلات و مسائل پیش رو مواجه نمیشدند
متاسفانه در نظام آموزشی کشور در همه مقاطع صرفا اطلاعات آکادمیک و تئوری تدریس شده به همین دلیل دچار خلا در آموزشهای میدانی و کاربردی میباشیم بعنوان نمونه در دانشگاهها نیز همین موضوع وجود دارد چرا که فارغ التحصیلان رشته های ذیربط صرفا بصورت تئوری و آکادمیک با مباحث آشنا و در بازار کار متاسفانه وبصورت عملی با مشکلات جدی مواجه میشوند
لذا جهت بروزرسانی افزایش سطح دانش اعضای محترم صنفی ، هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران با حمایت و پیگیری جناب اقای محمدرضا رمضان ریاست محترم اتحادیه زمینه این آگاهی و آموزشها را در کمیسیون آموزش اتحادیه فراهم و جهت ارتقا آن تلاش میکنند تا با تحقق این مهم بتوانند جامعه صنفی و اصناف را به سمت گسترش کسب و کار و نهایتا افزایش سهم بازار خود سوق دهند ، امروز آشنایی با مسائل روز و قوانین مختلف در حوزهای صنفی ومالیاتی وسامانه های کسب و کار نیاز مبرم هر فرد و واحد صنفی است . اصناف برای گذر از حالت سنتی به مدرنیته با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید هرچه زودتر سطح آگاهی و دانش خودرا به روز و هماهنگ با آن حرکت کنند تا نهایتا جایگاه ویژه خود را ارتقا وحفظ کنند چرا که بزرگترین تشکل و مردمی ترین نهاد کشور ، اصناف هستند و اصناف در تمامی حوزها و زمانها پیشتاز بوده و انشالله خواهند بود
باحرکت بسمت دیجیتال مارکت و کسب و کار نوین بازار نیز بسمت این مهم حرکت کرده و با اجرای این طرح در حوزه فروش تلفن همراه امکان نظارت بیشتر و تشخیص اصالت کالا نیز فراهم خواهد شد
اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران در راستای تحقق این مهم گامهای استوار و جدی را برداشته و در حال اتصال فروشندگان (تلفن همراه) به سامانه میباشد
لذا کسبه عزیزی که همچون این دوستان که گاها از اتحادیه های غیر مرتبط مجوز کسب و کار دریافت کرده اند ولی در حوزه فروش فعالیت میکنند حتما در سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه فعالیت خود را اصلاح و یا با مراجعه به اتحادیه مربوطه این مهم را تسهیل کنند
در حوزه توسعه تجارت الکترونیک با اتصال و آموزش اصناف در کمیسیون تخصصی آموزش اتحادیه این امکان وجود دارد تا کسبه در بازاری شفاف و رقابتی سهم بازار خود را گسترش و نهایتا مصرف کننده نیز از این حوزه منتفع گردد
کسبه عزیز و اعضای محترم فعال در حوزه فروش برای دریافت و استفاده از این خدمات خصوصا فعالین فروش در حوزه تلفن همراه در حوزه تخصصی و مرتبط خود یعنی اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه بیش از پیش در تعامل قرار بگیرند تا از آخرین موضوعات و بخشنامه های فروش باخبر گردند چرا که در بخش سامانه های مودیان و اجرای موضوعات مالیات هوشمند نیز تاکید بر نوع فعالیت و حوزه تخصصی شده و مبنای پرداخت مالیات منصفانه میباشد
خدمات پس از فروش یکی از زیر مجموعه های فروش ، بازاریابی و توزیع در هر سازمان ، ارگان و شرکت فعال در این حوزه است:
دکتر محمد یونسی استاد دانشگاه (دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی) و هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران؛
در حوزه مدیریت و بازاریابی ، خدمات پس از فروش یکی از ارکان بخش فروش جهت رضایتمندی بیشتر مصرف کننده نهایی است
تمام هدف و پشتیبانی که در حوزه خدمات پس از فروش انجام میشود تحقق شعار فروش و بازاریابی میباشد و حرکت آن در راستای قلب تپنده این واحد خواهد بود لذا اصلی ترین و مهمترین موضوع همراستا بودن حوزه خدمات پس از فروش با سیاستها و مجموعه فروش و بازاریابی میباشد
در حوزه اصناف بدلیل فرصت طلبی یا عدم انجام کار کارشناسی متاسفانه بخشهایی از رسته هایی که مستقیما زیر مجوعه حوزه فروش و بازاریابی هستند به اشتباه و غیر تخصصی از این بخش جدا شده و سبب ایجاد معضل و مشکل هم برای مصرف کننده نهای و هم اصناف شده است. متاسفانه در ادوار گذشته بدلیل عدم اشراف به موضوع و با استفاده از خلا های قانون نظام صنفی باعث بوجود امدن اتحادیه هایی غیر تخصصی و محدود به حوزهایی شده اند که در قلب رسته های دیگر برای سالیان زیاد وجود داشته است و امری جدا نشدنی از یکدیگر بوده اند . مگر امکان دارد شما خدمات پس از فروش محصولی را از بخش اصلی فروش و بازاریابی جدا کنید ؟؟؟ یکی از وظایف اصلی فروشندگان و وارد کنندگان همچنین تولید کنندگان ارائه خدمات پس از فروش است چرا که این بخش مشتری وفادار را ایجاد و نهایتا چرخه فروش را به سمت تکرار هدایت میکند مگر نه اینکه بخش فروش و بازاریابی به دنبال تکرار خرید و ایجاد مشتری وفاداراست لذا نهایتا وجود این اتحادیه ها موجب اتلاف منابع مالی مصرف کنندگان و واحدهای صنفی شده و جز سردرگمی حتی برای سازمانهای دولتی بدلیل ارائه اطلاعات غلط و غیر کارشناسی چیزی ندارند، هدف اصلی سامانه جدید کسب و کار جلوگیری و سراسامان دادن به همین موضوعات و احقاق حقوق نهایی مصرف کننده و فروشندگان است .با تغییر مدل کسب و کار همچنین فروش در حوزه فضای مجازی و اتصال کسب و کار به فضای مدرن و جهانی واحدهای صنفی برای باقی ماندن در فضای کسب و کار باید خود را به روز و به دهکده جهانی تجارت متصل شوند .
اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران در تلاش است با کار کارشناسی و دقیق ، گامی قاطع و ماندگار در راستای احقاق حقوق مصرف کننده نهایی، واحد صنفی و شرکتهای وارد کننده برداشته و کسب و کار نوین وبروز که بخش جدانشدنی اصناف میباشد را ارتقا و جزو پیشتازان اتصال و تغییرات بازار و بازاریابی در حوزه فروش باشد و در تلاش است با رفع معضلات و مشکلات یاد شده که بدلیل عدم وجود کار کارشناسی شده و علمی بوجود امده اند بستر بوجود امدن اصنافی پویا،حرفه ایی و تخصصی را فراهم کند تا سهم بازار هر واحد صنفی بر مبنای شایستگی و رقابت باشد و نهایتا مصرف کننده نیز از این موارد منتفع گردد.
-دکتر محمد یونسی استاد دانشگاه ، عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران : با توجه به اینکه در سامانه صدور مجوز کسب وکار انتخاب رسته فعالیت و نوع کسب و کار بر عهده واحد صنفی قرار گرفته است به جدیت تاکید میکنیم واحدهای صنفی توجه داشته باشند طبق قانون نظام صنفی رسته فعالیت افراد در حوزه کسب و کار به سه دسته توزیعی ، تولیدی و خدماتی تقسیم میشود
سپس به رسته های ریز تر تبدیل و بخش بندی میشوند اما واحدهای صنفی در سه بخش کلی تقسیم بندی شده اند و مبنای فعالیت اداره مالیات ، بیمه و سازمانهای دولتی بر این بخش بندی است
لذا درصد مشمول مالیات بر درامد (اینتاکد)اصناف نیز در اداره مربوطه بر همین مبنای تقسیم بندی محاسبه میگردد
در ادوار گذشته به دلیل اینکه واحد مالیاتی بر مبنای بند ۳ اکثرا بر اساس توافق صورت میگرفت و فاکتورهای خرید و فروش در اختیار واحد مالیاتی قرار نمیگرفت این نکته خیلی حائز اهمیت نبود اما با اجرای سامانه پایانه های فروشگاهی و مودیان همچنین پرداخت مالیات هوشمند و بر اساس گردش مالی و عملکرد واقعی نقش اینتا کد مالیاتی بسیار پر رنگ و حیاتی است
از این رو به همکاران و اصناف عزیز توصیه میکنم حتما به اینموضوع دقت کنند چرا که اکثرا در حوزه کسب و کار ، اصناف این حوزه مشغول به فعالیت توزیعی هستند و اکثر معافیت ها و حمایتها در حوزه توزیع و تولید میباشد ولی متاسفانه به دلیل کارشناسی غیر علمی و اشتباه گروهی در ادوار گذشته منجر به صدور مجوز کسب و کار در رسته های خدماتی شده اند با اینکه کسبه در حوزه توزیعی فعالیت میکنند
و همین امر سبب بوجود امدن منافع شخصی برای گروهی خاص همچنین متضرر شدن کسبه محترم در حوزه ای فعالیت خود شده است
حتی میتوان افق دید را فراتر برد و این گروه با دخالت در حوزه فروش و با توجه به عدم تخصص و دانش کافی و شرکت در مجامع تخصصی به عنوان میهمان جهت منافع شخصی سبب شدند تا اطلاعات غیر تخصصی و نادرست به سازمانهای طابع وزارت صمت جهت ریجستر یا واردات گردند و نهایتا منافع شخصی راپیگیری وکسبه و وارد کنندگان و خرده فروشان متضرر گردند
کاری که با بعضی از مدلهای تلفن همراه در حوزه واردات کردند ببینید چه کسانی یا چه گروههایی از این موارد منتفع شدند ، چرا در حوزهای غیر تخصصی ورود میکنند
اتحادیدها مبنای بوجود آمدنشانش حفظ و تلاش برای حقوق اصناف بوده و همانطور که از نامش پیداست اتحادیه های صنفی؛ یعنی انتخاب جمعی متخصص برای حفظ منافع صنفی کل اعضا نه اینکه برای منافع شخصی خود باعث ضرر به بخش بزرگی از کسبه شوند
لذا اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه توزیع کالای تخصصی اعلام میدارد تمامی اعضایی که در حوزه توزیع و فروش فعالیت میکنند به خانه خود و اتحادیه مربوطه خود رجوع کنند چرا که مخاطرات بزرگی با اجرای قوانین کسب وکار نوین در انتظار آنها خواهد بود
چه دوستانی که به تازگی عضو جدید سامانه های کسب و کار شدند چه عزیزانی که در ادوار گذشته به هر دلیلی جذب اتحادیه های غیر مرتبط شدند از فرصت ایجاد شده و زمان باقیمانده استفاده کنند و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند تا بتوانیم تمام حقوق از دست رفته در حوزه توزیع وفروش با همکاری افراد متخصص و دانشگاهی را به آنها برگردانیم و بتوانیم شعار پیوند تجربه و دانش را محقق کنیم
به امید روزی که افراد صنفی بی واسطه و متقن بتوانند به اطلاعات صنفی خود دسترسی داشته باشند و در رقابتی سالم همه افراد سهم بازار خود را بدست و گسترش دهند