کوروش کمپانی

29 بهمن 1402

 http://younesi.professora.ir/uploads/user2490/1708254182کوروش_کمپانی.jpg

#دکترمحمد یونسی(عضوهیئت مدیره وکمیسیون آموزش اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی،تصویری و تلفن همراه تهران):خالی‌فروشی یک اصطلاح در بازار است که به معنای فروش صوری با قیمت پایین‌تر از نرخ روز بازار است.

این رفتار یک تخلف قانونی است و می‌تواند نظم بازار را برهم زند و باعث شود که قیمت ناپایدار شود. اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی ،تصویری و‌تلفن همراه تهران مسئولیت نظارت بر رعایت قوانین و مقررات بازار  را دارد و می‌تواند در صورت مشاهده خالی‌فروشی، از راه‌های قانونی اقدام کند وبه فروشنده متخلف تذکر دهد

بنابراین، آقای #امیرحسین شریفیان(صاحب مجموعه کوروش کمپانی)،به دلیل خالی‌فروشی و زیر فروشی و اخلال در نظم بازار به اتحادیه دعوت شد. ایشان این تخلفات  را انکار کرد و گفت: هر کاری که صلاح بداند می‌کند. این رفتار او باعث شده است که اتحادیه بخواهد رسالت خود را در چارچوب قانون اجرا کند.لذا لازم به ذکر است که این‌ویدیو (حضور ریاست اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در محل #کوروش کمپانی-#محمدرضارمضان)بعد از طی تمامی مراحل قانونی و مراجعه به واحد مذکور ثبت شده است و امیر حسین شریفیان همچنان به قانون تمکین نکرده و نهایتا منجر به این اتفاق تلخ شده است، که همین موضوع سبب بوجود آمدن هزینه های اجتماعی فراوانی برای این اتحادیه با سابقه گردید چرا که تمام تلاش این اتحادیه حفظ نظم بازار و احقاق حقوق صنفی افراد و نهایتا مصرف کننده  نهایی بوده و هست

از راه‌های جلوگیری از #خالی‌فروشی و #زیرفروشی همچنین اتفاقهای مشابه همچون #پانزی و white paper همراهی  اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و خدمات پس از فروش تلفن همراه است. این دو بخش از یک صنف هستند و باید با هم هماهنگ باشند. خدمات پس از فروش زیر مجموعه فروش است و قسمت جدا شدنی از هم نیستند. باید با هم کار کنند تا مشتریان را راضی نگه دارند و از فروشندگان متخلف محافظت کنند. اگرتایید نهایی ارائه مجوز به فعالین حوزه خدمات پس از فروش به اتحادیه فروشندگان بازگردد، می‌تواند باعث شود که قیمت‌ها منطقی‌تر و پایدارتر شوند و از رقابت ناسالم جلوگیری و این امر می‌تواند به بهبود وضعیت بازار و افزایش سود صنف کمک کند و نهایتا از بروز چنین معضلاتی چون #کوروش کمپانی جلوگیری و مردم دچار آسیب نشوند . #اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران بارها این تخطی را به تمام ارگانها و سازمانها گزارش کرد و حتی در برهه ایی موفق به پلمپ مکان مذکور شدیم اما بدلیل وجود جواز کسب خدمات پس از فروش و تعمیراتی در حوزه تلفن همراه مجدد این مجموعه فعالیت خود را از سر گرفت ، اینجاست که اهمیت و مزیت فروش نسبت به خدمات پس از فروش نمایان میشود و میتوان فهمید چه مسئولیت بزرگ و سنگینی در حوزه فروش بر عهده واحدهای صنفی قرار دارد چه در تنظیم بازار چه ارائه کالا به مشتریان که اگر چنین اتفاقی زودتر بدلیل کوتاهی عده ایی در ادوار گذشته نیفتاده بود امروز خدمات پس از فروش تلفن همراه که تکه ایی از وجود این اتحادیه باسابقه بیش از ۶۰ سال بود ، جدا نشده و مردم نیز این تجربه تلخ را شاید تجربه نمیکردند ، امیدوارم با اصلاح این بخش از اشتباهات گذشته که به هر دلیلی انجام شده است و بازگشت قسمتهای جدا شده اتحادیه های با سابقه در تمامی حوزه های صنفی و تجمیع تمامی این ارکان صنفی بتوانیم مانع از بوجود آمدن این اتفاقهای تلخ همچون #کوروش کمپانی شویم . یادمان باشد هدف اصلی اتحادیه های صنفی تعامل و هماهنگی و حفظ منافع صنفی همچنین رضایتمندی مصرف کننده نهایی است و این مهم محقق نمیشود مگر با هماهنگی و یکپارچگی حوزهای مختلف فعالیت در هر صنف که انشالله با درنظر گرفتن شرایط مختلف همچون سابقه،تخصص،تعداد اعضا،نحوی تعامل و خدمت رسانی و … میتوان این مهم را محقق نمود 

به امید روزهای روشن تر و علمی تر برای اصناف سراسرکشور

 

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم