خدمات پس از فروش یکی از زیر مجموعه های فروش ، بازاریابی و توزیع در هر سازمان ، ارگان و شرکت فعال

30 مرداد 1402
 http://younesi.professora.ir/uploads/user2490/1692638872خبز.jpg
خدمات پس از فروش یکی از زیر مجموعه های فروش ، بازاریابی و توزیع در هر سازمان ، ارگان و شرکت فعال در این حوزه است:
دکتر محمد یونسی استاد دانشگاه (دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی) و هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران‌؛
در حوزه مدیریت و  بازاریابی ، خدمات پس از فروش یکی از ارکان بخش فروش جهت رضایتمندی بیشتر مصرف کننده نهایی است 
تمام هدف و پشتیبانی که در حوزه خدمات پس از فروش انجام میشود تحقق شعار فروش و بازاریابی میباشد و حرکت آن در راستای قلب تپنده این واحد خواهد بود لذا اصلی ترین و مهمترین موضوع همراستا بودن حوزه خدمات پس از فروش با سیاستها و مجموعه فروش و بازاریابی میباشد
در حوزه اصناف بدلیل فرصت طلبی یا عدم انجام کار کارشناسی متاسفانه بخشهایی از رسته هایی که مستقیما زیر مجوعه حوزه فروش و بازاریابی هستند به اشتباه و غیر تخصصی از این بخش جدا شده  و سبب ایجاد معضل و مشکل هم برای مصرف کننده نهای  و هم اصناف شده است. متاسفانه در ادوار گذشته  بدلیل عدم اشراف به موضوع  و با استفاده از خلا های قانون نظام صنفی باعث بوجود امدن اتحادیه هایی غیر تخصصی و محدود به حوزهایی  شده اند که در قلب رسته های دیگر برای سالیان زیاد وجود داشته است و امری جدا نشدنی از یکدیگر بوده اند . مگر امکان دارد شما خدمات پس از فروش محصولی را از بخش اصلی فروش و بازاریابی جدا کنید ؟؟؟ یکی از وظایف اصلی فروشندگان و وارد کنندگان همچنین تولید کنندگان ارائه خدمات پس از فروش است چرا که این بخش مشتری وفادار را ایجاد و نهایتا چرخه فروش را به سمت تکرار هدایت میکند مگر نه اینکه بخش فروش و بازاریابی به دنبال تکرار خرید و ایجاد مشتری وفاداراست  لذا نهایتا وجود این اتحادیه ها موجب اتلاف منابع مالی مصرف کنندگان و واحدهای صنفی شده و جز سردرگمی حتی برای سازمانهای دولتی بدلیل ارائه اطلاعات غلط و غیر کارشناسی چیزی ندارند، هدف اصلی سامانه جدید کسب و کار جلوگیری و سراسامان دادن به همین موضوعات و احقاق حقوق نهایی مصرف کننده و فروشندگان  است .با تغییر مدل کسب و کار همچنین فروش در حوزه فضای مجازی و اتصال کسب و کار به فضای مدرن و جهانی واحدهای صنفی برای باقی ماندن در فضای کسب و کار باید خود را به روز و به دهکده جهانی تجارت متصل شوند .
اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران در تلاش است با کار کارشناسی و دقیق ، گامی قاطع و ماندگار در راستای احقاق حقوق مصرف کننده نهایی، واحد صنفی و شرکتهای وارد کننده برداشته و کسب و کار نوین وبروز که بخش جدانشدنی اصناف میباشد را ارتقا و جزو پیشتازان اتصال و تغییرات بازار و بازاریابی در حوزه فروش باشد و در تلاش است با رفع معضلات و مشکلات یاد شده که بدلیل عدم وجود کار کارشناسی شده و علمی بوجود امده اند بستر بوجود امدن اصنافی پویا،حرفه ایی و تخصصی را فراهم کند تا سهم بازار هر واحد صنفی بر مبنای شایستگی و رقابت باشد و نهایتا مصرف کننده نیز از این موارد منتفع گردد.



اکثر معافیت ها و حمایتها در حوزه توزیع و تولید

29 مرداد 1402
http://younesi.professora.ir/uploads/user2490/1692564322WhatsApp_Image_2023-08-21_at_00.14.12_خبری.jpg
-دکتر محمد یونسی استاد دانشگاه ، عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران : با توجه به اینکه در سامانه صدور مجوز کسب و‌کار انتخاب رسته فعالیت و نوع کسب و کار بر عهده واحد صنفی قرار گرفته است به جدیت تاکید میکنیم واحدهای صنفی توجه داشته باشند طبق قانون نظام صنفی رسته فعالیت افراد در حوزه کسب و کار به سه دسته توزیعی ، تولیدی و خدماتی تقسیم میشود 
سپس به رسته های ریز تر تبدیل و بخش بندی میشوند اما واحدهای صنفی در سه بخش کلی تقسیم بندی شده اند و مبنای فعالیت اداره مالیات ، بیمه و سازمانهای دولتی بر این بخش بندی است 
لذا درصد مشمول مالیات بر درامد (اینتاکد)اصناف نیز در اداره مربوطه بر همین مبنای تقسیم بندی محاسبه میگردد
در ادوار گذشته به دلیل اینکه واحد مالیاتی بر مبنای بند ۳ اکثرا بر اساس توافق صورت میگرفت و فاکتورهای خرید و فروش در اختیار واحد مالیاتی قرار نمیگرفت این نکته خیلی حائز اهمیت نبود اما با اجرای سامانه پایانه های فروشگاهی و مودیان همچنین پرداخت مالیات هوشمند و بر اساس گردش مالی و عملکرد واقعی نقش اینتا کد مالیاتی بسیار پر رنگ و حیاتی است
از این رو  به همکاران و اصناف عزیز توصیه میکنم حتما به این‌موضوع دقت کنند چرا که اکثرا در حوزه کسب و کار ،  اصناف این حوزه مشغول به فعالیت توزیعی هستند و اکثر معافیت ها و حمایتها در حوزه توزیع و تولید میباشد ولی متاسفانه به دلیل کارشناسی غیر علمی و اشتباه گروهی در ادوار گذشته منجر به صدور مجوز کسب و کار در رسته های خدماتی شده اند با اینکه کسبه در حوزه توزیعی فعالیت میکنند
و همین امر سبب بوجود امدن منافع شخصی برای گروهی خاص همچنین متضرر شدن کسبه محترم در حوزه ای فعالیت خود شده است
حتی میتوان افق دید را فراتر برد و این گروه با دخالت در حوزه فروش و با توجه به عدم تخصص و دانش کافی و شرکت در مجامع تخصصی به عنوان میهمان جهت منافع شخصی سبب شدند تا اطلاعات غیر تخصصی و نادرست به سازمانهای طابع وزارت صمت جهت ریجستر یا واردات گردند و نهایتا منافع شخصی راپیگیری  و‌کسبه و وارد کنندگان و خرده فروشان متضرر گردند
کاری که با بعضی از مدلهای تلفن همراه در حوزه واردات کردند ببینید چه کسانی یا چه گروههایی از این موارد منتفع شدند ، چرا در حوزهای غیر تخصصی ورود میکنند 
اتحادیدها مبنای بوجود آمدنشانش حفظ و تلاش برای حقوق اصناف بوده و همانطور که از نامش پیداست اتحادیه های صنفی؛ یعنی انتخاب جمعی متخصص برای حفظ منافع صنفی کل اعضا نه اینکه برای منافع شخصی خود باعث ضرر به بخش بزرگی از کسبه شوند
لذا اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری تلفن همراه تهران با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه توزیع کالای تخصصی اعلام میدارد تمامی اعضایی که در حوزه توزیع و فروش فعالیت میکنند به خانه خود و اتحادیه مربوطه خود رجوع کنند چرا که مخاطرات بزرگی با اجرای قوانین کسب و‌کار نوین در انتظار آنها خواهد بود
چه دوستانی که به تازگی عضو جدید سامانه های کسب و کار شدند چه عزیزانی که در ادوار گذشته به هر دلیلی جذب اتحادیه های غیر مرتبط شدند از فرصت ایجاد شده و زمان باقیمانده استفاده کنند و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند تا بتوانیم تمام حقوق از دست رفته در حوزه توزیع و‌فروش با همکاری افراد متخصص و دانشگاهی را به آنها برگردانیم و بتوانیم شعار پیوند تجربه و دانش را محقق کنیم 
به امید روزی که افراد صنفی بی واسطه و متقن بتوانند به اطلاعات صنفی خود دسترسی داشته باشند و در رقابتی سالم همه افراد سهم بازار خود را بدست و گسترش دهند 
 https://akhbaresenfi.ir/?p=3425

درسامانه جدیدصدورمجوزکسب و کارازاتحادیه های مرتبط جوازبگیرند

22 مرداد 1402
 
 
*درسامانه جدیدصدورمجوزکسب و کارازاتحادیه های مرتبط جوازبگیرند
-دکتر محمد یونسی* (عضو‌هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی وتصویری و تلفن همراه تهران ): متاسفانه در دوره ارسال اظهار نامه مالیاتی  به کررات مشاهده شد اعضا صنف از اتحادیه های غیر  مرتبط مجوز کسب و کار دریافت کرده اند و  یا در گذشته به دلیل راهنمایی نادرست اتحادیه های غیر مرتبط اقدام به اخذ مجوز کرده اند و در زمان رسیدگی گرفتار ادارات و مباحث رسیدگی مالیاتی شدند

به طور مثال اعضای محترمی که در حوزه فروش تلفن همراه فعالیت میکنند و بخشی از فعالیت آنها به تعمیرات تلفن همراه اختصاص دارد متاسفانه از اتحادیه غیر مرتبط با فروش تلفن همراه مجوز گرفتند و بدلیل خدماتی بودن این اتحادیه اینتا کد ( درصد درامد مشمول مالیات) خدماتی دریافت و با مالیات های سنگین روبه رو‌ شدند چرا که گردش مالی دستگاههای کارتخوان ملاک فعالیت انها قرار گرفته است ودر اینتا کد فعالیتهای خدماتی درصد بالایی درنظر گرفته شده است
لذا به همکاران عزیز پیشنهاد میکنم با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی حتما در مدت زمان باقیمانده با ابطال مجوزهای  غیر مرتبط و اخذ مجوز فروش  از اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران از بروز مشکل بزرگ مالیاتی جلوگیری کنند و با نرخ تعیین شده در حوزه فروش تلفن همراه که توسط این اتحادیه در حال بروزرسانی است مالیات به حق و‌ منصفانه پرداخت کنند
در حوزه خدماتی و تعمیراتی گاها تا ۱۷ درصد سود عملکرد برای  فعالین این حوزه  در نظر گرفته شده  است بنابراین برای همکارانی که عمده فعالیت آنها در حوزه فروش تلفن همراه  میباشد ولی مجوز خدمات تلفن همراه را اخذ کرده اند  در مقایسه با درصد سود حاصل از فروش ، مالیات محاسبه شده بسیار سنگین و غیر منصفانه است  واین مهم  به ضرر اعضای صنف فروشندگان تلفن همراه خواهد بود
به جهت تسهیل و اصلاح این موضوع اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری و تلفن همراه تهران شرایط و تسهیلات ویژه ایی را برای این عزیزان در نظر گرفته است .
همکارانی که به هر دلیلی مجوز غیر مرتبط دریافت کرده اند با مراجعه به این اتحادیه و اصلاح مجوز خود از مزایای قانونی  آن بهرمند شوند ، چرا که در بحث درصد درامد مشمول مالیات ( اینتا کد) مهمترین و اساسی ترین بخش ،نوع فعالیت ،رسته شغلی و نوع مجوز کسب و کار میباشد
 https://karokarafarini.ir/?p=44522
http://younesi.professora.ir/uploads/user2490/1692001097download.jpg
خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم