کوروش کمپانی
#دکترمحمد یونسی(عضوهیئت مدیره وکمیسیون آموزش اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی،تصویری و تلفن همراه تهران):خالیفروشی یک اصطلاح در بازار است که به معنای فروش صوری با قیمت پایینتر از نرخ روز بازار است.
این رفتار یک تخلف قانونی است و میتواند نظم بازار را برهم زند و باعث شود که قیمت ناپایدار شود. اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی ،تصویری وتلفن همراه تهران مسئولیت نظارت بر رعایت قوانین و مقررات بازار را دارد و میتواند در صورت مشاهده خالیفروشی، از راههای قانونی اقدام کند وبه فروشنده متخلف تذکر دهد
بنابراین، آقای #امیرحسین شریفیان(صاحب مجموعه کوروش کمپانی)،به دلیل خالیفروشی و زیر فروشی و اخلال در نظم بازار به اتحادیه دعوت شد. ایشان این تخلفات را انکار کرد و گفت: هر کاری که صلاح بداند میکند. این رفتار او باعث شده است که اتحادیه بخواهد رسالت خود را در چارچوب قانون اجرا کند.لذا لازم به ذکر است که اینویدیو (حضور ریاست اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در محل #کوروش کمپانی-#محمدرضارمضان)بعد از طی تمامی مراحل قانونی و مراجعه به واحد مذکور ثبت شده است و امیر حسین شریفیان همچنان به قانون تمکین نکرده و نهایتا منجر به این اتفاق تلخ شده است، که همین موضوع سبب بوجود آمدن هزینه های اجتماعی فراوانی برای این اتحادیه با سابقه گردید چرا که تمام تلاش این اتحادیه حفظ نظم بازار و احقاق حقوق صنفی افراد و نهایتا مصرف کننده نهایی بوده و هست
از راههای جلوگیری از #خالیفروشی و #زیرفروشی همچنین اتفاقهای مشابه همچون #پانزی و white paper همراهی اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و خدمات پس از فروش تلفن همراه است. این دو بخش از یک صنف هستند و باید با هم هماهنگ باشند. خدمات پس از فروش زیر مجموعه فروش است و قسمت جدا شدنی از هم نیستند. باید با هم کار کنند تا مشتریان را راضی نگه دارند و از فروشندگان متخلف محافظت کنند. اگرتایید نهایی ارائه مجوز به فعالین حوزه خدمات پس از فروش به اتحادیه فروشندگان بازگردد، میتواند باعث شود که قیمتها منطقیتر و پایدارتر شوند و از رقابت ناسالم جلوگیری و این امر میتواند به بهبود وضعیت بازار و افزایش سود صنف کمک کند و نهایتا از بروز چنین معضلاتی چون #کوروش کمپانی جلوگیری و مردم دچار آسیب نشوند . #اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران بارها این تخطی را به تمام ارگانها و سازمانها گزارش کرد و حتی در برهه ایی موفق به پلمپ مکان مذکور شدیم اما بدلیل وجود جواز کسب خدمات پس از فروش و تعمیراتی در حوزه تلفن همراه مجدد این مجموعه فعالیت خود را از سر گرفت ، اینجاست که اهمیت و مزیت فروش نسبت به خدمات پس از فروش نمایان میشود و میتوان فهمید چه مسئولیت بزرگ و سنگینی در حوزه فروش بر عهده واحدهای صنفی قرار دارد چه در تنظیم بازار چه ارائه کالا به مشتریان که اگر چنین اتفاقی زودتر بدلیل کوتاهی عده ایی در ادوار گذشته نیفتاده بود امروز خدمات پس از فروش تلفن همراه که تکه ایی از وجود این اتحادیه باسابقه بیش از ۶۰ سال بود ، جدا نشده و مردم نیز این تجربه تلخ را شاید تجربه نمیکردند ، امیدوارم با اصلاح این بخش از اشتباهات گذشته که به هر دلیلی انجام شده است و بازگشت قسمتهای جدا شده اتحادیه های با سابقه در تمامی حوزه های صنفی و تجمیع تمامی این ارکان صنفی بتوانیم مانع از بوجود آمدن این اتفاقهای تلخ همچون #کوروش کمپانی شویم . یادمان باشد هدف اصلی اتحادیه های صنفی تعامل و هماهنگی و حفظ منافع صنفی همچنین رضایتمندی مصرف کننده نهایی است و این مهم محقق نمیشود مگر با هماهنگی و یکپارچگی حوزهای مختلف فعالیت در هر صنف که انشالله با درنظر گرفتن شرایط مختلف همچون سابقه،تخصص،تعداد اعضا،نحوی تعامل و خدمت رسانی و … میتوان این مهم را محقق نمود
به امید روزهای روشن تر و علمی تر برای اصناف سراسرکشور
جلسه هم اندیشی با سازمان تامین اجتماعی
ضررورت انتخاب نمایندگان اصناف و حضور در مجلس شورای اسلامی
گزارش بازدید میدانی از منطقه سه راه امین حضور توسط دکتر محمد یونسی عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری وتلفن همراه تهران
گزارش بازدید میدانی از منطقه سه راه امین حضور توسط دکتر محمد یونسی عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری وتلفن همراه تهران
سابقه:
با توجه به استقرار بیش از یک سال هیئت مدیره جدید در اتحادیه موصوف و وجود خلاء در بازدیدهای میدانی از کسبه دارای مجوز تحت پوشش در نقاط مختلف تهران و ایجاد فاصله بین صف و ستاد در صنف صوت و تصویر برای اولین بار به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و عضو هیئت مدیره مبادرت به بازدید میدانی و سیستماتیک از محله امین حضور تهران نمودم. به نظر میرسد عدم وجود چنین بازدیدهایی در هیئت مدیره گذشته نیز ملموس بوده و منجر به نگرش منفی اعضای تحت پوشش مبنی بر عدم توجه به آنها و نبودن گوش شنوا برای شنیدن موارد و مشکلات آنان شده بود.
فعالیتهای انجام شده همان طور که عنوان شد این اولین بازدید میدانی از واحدهای صنفی پس از استقرار هیئت مدیره جدید بوده که نتایج آن در قالب موضوعات: معایب ، نواقص و محاسن به شرح ذیل اعلام میگردد .
الف )محاسن :
1- وجود گردش مالی و خرید و فروش کلان کالاهای صوتی و تصویری و لوازم خانگی که محله امین حضور را به یکی از مراکز مهم داد و ستد چنین کالاهایی در کشور تبدیل نموده که میتواند ظرفیت مناسبی برای کنترل بازار و کمک به دولت و دستگاههای اجرایی در جهت رعایت حقوق کسبه و مصرف کنندگان باشد . (به عنوان مثال برابر اعلام کسبه حدود ۵۰ درصد حجم خرید و فروش کولر ایران در این محله انجام میشود) .
2- وجود افراد بسیار با تجربه و با سابقه در این محله که تجربیات آنان بسیار میتواند در پیشبرد اهداف اتحادیه به کار آید.
ب) معایب :
1- ارتباط ضعیف کسبه با اتحادیه و حضور نامناسب آنان در اتحادیه .
2- عدم مراجعه حضوری و میدانی اعضای هیئت مدیره برای سرکشی به صنوف تحت پوشش .
3- اطلاعات ضعیف دارندگان جواز و فروشندگان از قوانین مالیاتی
4- اطلاعات ضعیف کسبه در مورد قوانین مربوط به اخذ جواز، نوع جواز، مالیات تعلق گرفته به هر صنف بر اساس مقررات مرتبط . (به عنوان مثال واحد های صنفی وجود دارند که در حال فروش کالاهای صوتی تصویری هستند ولی جواز لوازم خانگی نیز دارند به همین دلیل مالیات تعلق گرفته به آن ها دو برابر مالیات صنف صوتی و تصویری محاسبه و اخذ شده است) .
5- عدم شناسایی بزرگان هر صنف در محل های فروشگاهی لوازم صوتی و تصویری در تهران که می توان از آنان برای پل ارتباطی قوی بین اتحادیه و کسبه استفاده نمود .
ج) نواقص :
1- ایجاد فروشگاه معظم و بزرگ مانند سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی که با پرداخت وام کم بهره و فروش چکی کالاها به مردم باعث رکود کسب و کار در خرده فروشی های سراسر کشور گردیده است
2- باز شدن بازارچه های مرزی و سرازیر شدن کالاهای آنها که منجر به رکود شدید کسب و کار میگردد
3- تشویق مسئولین اداره مالیات که اگر کسبه توان پرداخت ندارند کار را تعطیل کنند که به کرات توسط مسئولین به کسبه عنوان گردیده است
4- فروش چکی و اقساطی کالاها به مردم که با اخذ سود خارج از عرف و مقررات از مردم با توان مالی ضعیف گردیده که منجر به اجحاف فراوان در حقوق مصرف کنندگان می شود .
5- اخذ تقریبا دو برابر پول اجناس با فروش چکی و قسطی از مردم که از مصادیق فروش غیرقانونی بوده و باید توسط مسئولین سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مبادی پیگیری گردد .
6- اعطای امتیازات ویژه به فروشگاه های عمده مانند سرای ایرانی و شهر فرش به عنوان نمونه خرید دین، معافیت مالیاتی و غیره که این امتیازات به کسبه ی خرده فروش تعلق نگرفته و عملا امکان رقابت اقتصادی را از کسبه سلب نموده است.
7- اخذ مالیات سرسام آور از کسبه ی خرده فروش که منجر به رکود بیشتر کسب و کار آنان شده است .شرکت های عمده لوازم خانگی با تبلیغ تولید لوازم خانگی به صورت سوری هم خود تولید نمی کنند هم جلوی واردات قانونی را گرفته و باعث افزایش شدید قیمت و کمبود کالا در بازار می شوند .
8- در بسیاری از موارد کالاهای فروش رفته ایرانی بوده ولی مالیات کالاهای خارجی از کسبه اخذ گردیده است.
9- عدم وجود محیط مناسب برای کسب و کار و چیدمان نامناسب مغازه ها در محله امین حضور و ازدحام غیر قابل کنترل و نبود امکانات رفاهی برای خانواده ها باعث کاهش مراجعه مردم به محل های خرید گردیده است.
به نظر می رسد با ادامه ی روند کنونی، ضعف بیشتر مالی کسبه نمود پیدا کرده و در نتیجه کوچک شدن مغازه ها ، کاهش قدرت مالی در خرید و فروش کسبه، افزایش انگیزه برای خرید کالاهای قاچاق به جای سود آور نبودن کالاهای مجاز و قانونی و درنهایت سوق یافتن توان مالی به بازارهای دیگر مانند خرید و فروش ملک ، طلا و ارز و غیره ،در نتیجه ایجاد تورم شدید در سایر بازارها و رکود اقتصادی فراوان در کشور منجر خواهد شد .
لذا به منظور جلوگیری از روند راهکار های زیر پیشنهاد می شود :
پیشنهاد:
۱-ایجاد کارگروه های آموزش در محل اتحادیه برای صنوف به منظور آگاه سازی آنان از قوانین صنفی و مالیاتی و مقررات مربوط به اخذ جواز،
۲-اعطای امتیازات واگذار شده به فروشگاهای بزرگ مانند شهر فرش به کسبه ی خرده پا مانند امتیاز خرید دین، معافیت مالیاتی و غیره با برگزار کردن جلسات متعدد با مسئولین وزارت صمت و سایر دستگاه دولتی .
۳- مناسب سازی و چیدمان مبلمان شهری و ایجاد امکانات رفاهی برای حضور بیشتر خانواده ها با تعامل مناسب باشهرداری تهران .
۴- تقویت ارتباط بین اتحادیه و صنف (صف و ستاد) با تشویق کسبه به حضور در اتحادیه .
۵- بازدید های میدانی بیشتر توسط اعضای هیئت مدیره اتحادیه و همچنین شناسایی افراد بانفوذ در هر محل و استفاده از آنان به عنوان پل ارتباطی اتحادیه و صنف .
۶ - پیگیری لازم توسط اعضای هیئت مدیره برای کاهش مالیات کسبه و واقعی شدن آن با توجه به معایب و نواقص یاد شده با جلسات متعدد با مسئولین امور مالیاتی تهران.
لذا موارد جهت طرح در جلسه هیئت مدیره صنف اتحادیه صوتی تصویری، تلفن همراه تهران و اخذ تصمیمات مناسب در این خصوص اعلام میگردد .
دکتر محمد یونسی عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی،تصویری و تلفن همراه تهران
#لوازم_خانگی #بازدید_میدانی #دکتر_محمد_یونسی #اتحادیه_صوتی_تصویری #تهران #هیئت_مدیره #صنف_لوازم_خانگی #همراه_تهران #سه_راه_امین #تجارت #بازار #محصولات #تجهیزات #کالاهای_خانگی #تجارت_محلی #صنعت_لوازم_خانگی #گردهمایی #کسب_و_کار #معرفی_محصولات #بازاریابی #صنعتی #منطقهٔ_تهران
نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی تهران، یک رویداد منحصربفرد برای تمامی فعالین صنعت موسیقی است.
برای اولین بار در تاریخ اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی تصویری،تلفن همراه و آلات موسیقی تهران ؛ این نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی تهران، یک رویداد منحصربفرد برای تمامی فعالین صنعت موسیقی است. در این نمایشگاه، شما میتوانید:1.دسترسی به جدیدترین تکنولوژیهای موسیقی و ادوات صوتی را داشته باشید.2.با تولیدکنندگان برجسته و متخصصان صنعت موسیقی در ارتباط باشید و از آخرین توسعهها و روندهای این صنعت مطلع شوید.3.نمایشهای زنده، کارگاهها و سخنرانیهای تخصصی از موسیقیدانان معروف را تجربه کنید. 4. فرصتی برای خرید محصولات با تخفیف و قیمت ویژه از فروشندگان معتبر داشته باشید. 5. فضایی برای تبادل نظر و شبکهسازی با همصنعتیان و علاقهمندان به موسیقی داشته باشید. این رویداد فرصتی عالی برای افرادی است که عاشق موسیقی هستند، به دنبال تکنولوژیهای جدید هستند یا در صنعت موسیقی مشغول به کار هستند. بنابراین، اگر شما فعال در حوزه موسیقی هستید،این نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای شما خواهد بود!